On opeteltu niin paljon asioita että kirjoitampas tänne nyt vähän ylös niitä. Mitä osataan ja mitä pitää opetella lisää...

Penni osaa nyt nämä asiat täydellisesti ("täydellisesti"), lopussa käskysana mitä käytän:

*istua "istu"

*maahan "maahan"

*antaa tassua "tassu"

*tehä ympyrän "ympäri"

*tulla luokse "tänne"

*mennä minun vasemmalle sivulle niin että kiertää minun takaa "sivu"

* mennä minun vasemmalle sivulle niin että on ensin minun edessä ja tuosta edestä vaan menee suoraan sivulle "vasen"

*reagoi nimeensä kun sanon sen nimen se heti kääntyy minuun päin "Penni"

 

 

Pennin täytyy vielä opetella:

*odottaa ovella ja kulkea ovesta käskystä ensin käsky "odota" ja ite menen ensin ovesta ja koira odottaa sitten annan luvan tulla sisälle "vapaa"

*koira on minun edessä seisomassa ja minun täytyy saaha se kulkemaan taaksepäin "pakki"

*Penni kulkee minun vasemmalla sivulla kun kävelen "seuraa"

*sivulla istumisen kestoa, kun koira istuu sivulla hoen sille "istu"

*maassa olemisen kestoa, kun koira makaa hoen sille "maahan"

*nopeaa istumista, eli teki koira mitä hyvänsä mutta kun käsky käy että "istu" koira istahtaa

*paikalla pysymistä, koira joko istuma-asentoon tai maahan ja kävelen pois niin että koira jää paikalle "paikka" sen jälkeen kutsun luokse "tänne"

 

treenien lopuksi AINA SANA "VAPAA", joka vapauttaa koiran ja tietää ettei reenit enää jatku...